Naszym Klientom zapewniamy kompleksową obsługę nieruchomości mieszkalnych i komercyjnych
Powierzając zarządzanie nieruchomością naszej firmie mają Państwo pewność, że wszystkie sprawy będą przeprowadzane z dochowaniem należytej staranności.
Dokumentacja techniczna i finansowa będzie przechowywana zgodnie z obowiązującymi przepisami i stale aktualizowania.
Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi czynnościami oraz zakresem obowiązków zarządcy i administratora w ramach usługi związanej z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania Wspólnoty.
Obsługa administracyjna
- Wyznaczenie dedykowanego pracownika Administratora do stałego kontaktu i obsługi właścicieli lokali i Zarządu Wspólnoty.
- Racjonalne gospodarowanie funduszami Wspólnoty w celu minimalizacji kosztów utrzymania oraz maksymalizacji wartości nieruchomości.
- Wybór najlepszych wykonawców do kompleksowej obsługi nieruchomości, w tym konserwatorów, firm sprzątających, ogrodników, ochroniarzy.
- Wyszukiwanie ofert i źródeł finansowania zewnętrznego – kredyty bankowe, premie z BGK i dotacje w ramach programów operacyjnych z Unii Europejskiej.
- Zawieranie, ewidencja i aktualizacja zawartych umów w celu zapewnienia najlepszych warunków i ciągłości usług.
- Nadzór nad utrzymaniem w należytym porządku i czystości pomieszczeń służących do wspólnego użytku właścicieli.
- Przygotowywanie i organizowanie corocznych zebrań Wspólnoty.
- Przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych.
- Dokonywanie naliczeń opłat dla właścicieli na podstawie stawek przyjętych w drodze uchwał.
- Reprezentowanie Wspólnoty wobec organów administracji państwowej i samorządowej, osobami fizycznymi i prawnymi w sprawach nieruchomości wspólnej.
- Doradztwo prawne w zakresie problematyki związanej między innymi z ustawą o własności lokali i ustawą o gospodarce nieruchomościami.
- Zapewnienie właścicielom zdalnego dostępu do indywidualnych kont poprzez platformę IOK Internetowa Obsługa Kontrahenta.
- Archiwizacja dokumentów Wspólnoty.
- Zlecenie opracowania polityki Wspólnoty w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), o ile taka nie została wprowadzona.
Obsługa księgowa
- Prowadzenie ewidencji księgowej Wspólnoty Mieszkaniowej w zakresie wymaganym przez obowiązujące przepisy.
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji statystycznej i księgowo -rozliczeniowej.
- Prowadzenie indywidualnych rozliczeń zużycia mediów dla właścicieli.
- Dokonywanie płatności na rzecz dostawców towarów i usług.
- Monitoring rozliczeń i windykacja należności.
- Sporządzanie rocznych planów gospodarczych i finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji.
Obsługa techniczna
- 24 godzinne pogotowie techniczne.
- Usuwanie awarii i ich skutków.
- Zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku.
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej nieruchomości.
- Sporządzanie planów przeglądów z propozycją preliminarza kosztów.
- Zlecanie okresowych kontroli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane i nadzór nad wykonywaniem powstałych zaleceń.
- Pomoc w wyborze oferentów na prowadzenie prac i robót budowlanych.
- Nadzór nad pracami budowlanymi, w tym negocjowanie warunków umów z wykonawcami, kontrola ich wykonywania i zakończenia.
Obsługa windykacji
- Windykacja należności na etapie przedprocesowym, nawiązywanie kontaktów z dłużnikami, wysyłanie wezwań do zapłaty, zawieranie ugód przedsądowych, monitorowanie spłat.
- Kompletowanie dokumentacji dla kancelarii prawnych do sporządzenia pozwów o zapłatę.
- Prowadzenie ewidencji spraw sądowo–komorniczych. Ścisła współpraca z kancelariami prawnymi w ramach prowadzonych przez nich postępowań sądowych i egzekucyjnych Wspólnoty